מחכה למקלחת \ שקד אילת

שמעתי לפני כמה זמן שהמחשבות הכי טובות באות במקלחת. בכל תחום. ממש. אם אני צריכה להגיע לאיזו מסקנה כלשהי אני אומרת לעצמי – שקד, קדימה למקלחת.
והאמת שאני בתקופה שאני צריכה שיהיו לי מלא רעיונות – גם בלימודים, קלאסי, אבל גם במה אעשה בעבודה, איזו מתנה אקנה לאמא, מה בא לי לארוחת ערב... מלא דברים.
כל דבר כזה בעצם, ש צ ר י ך לעשות, צריך הרי רעיון בשבילו.
וכשמדובר על משהו יצירתי שצריך ליצור מאפס ומותר לבחור בכל נושא בעולם, זה קשה! מלא, מלא, מלא רעיונות.
והאמת שזה לא משנה איך התוצר אמור להיות, בין אם מוקלט ובין אם כתוב... בין אם מופשט אפילו.
כל תהליך מתחיל ברעיון, וזה השלב הכי קשוח.
אבל זה כיף לחשוב על רעיון, וזה גם משהו שלא עושים כל יום, אז חושבים בהנאה.
ואם הנאה, אז שתהיה במקלחת, למה לא.
ואז כשמתחילים לחשוב זה מדהים, איזה כיף זה שאפשר לחשוב על הכל ויש מיליון כיוונים! ואני מבסוטית על עצמי – מה, רק היום קיבלתי משימה ויש לי המון קצוות של חוטים, אני רק צריכה לבחור עם איזה מהם להמשיך!
אה, צריך להמשיך.
אם הייתי יכולה לכתוב כל תחילת רעיון שהיה לי ולהוציא אותו ככה לאוויר העולם, נראה לי שהיה לי רקורד מה זה מרשים, והייתי אלופת הרעיונות ההתחלתיים: הכתובים, המוקלטים, המצולמים... מה שבא.
אבל להמשיך... להמשיך זה קשה.
עזבו קשה, קשה זה סבבה.
מעיק.
נו מה אני אעשה, בא לי להיות הכי יצירתית בעולם, לשיר במקלחת מרוב מוזה, לטפטף השראה לכל עבר.
ובאמת, זה אחד הדברים שאני הכי מתלהבת מהם. אנשים שיודעים להתבטא טוב, לייצר רעיון, לגרום לזה לגעת כשהם מביאים אותו... זה וואו. זה הדבר הכי סקסי בעולם.
אז חשבתי – מה, אם אני כל כך יודעת להעריך יצירות טובות (כן, ככה אני תופסת מעצמי) אז אני בטח גם די בסדר עם לייצר דברים שווים, ובטח אני נהנית מלפתח רעיונות מקוריים. וככה אני, בטוחה שעוד מקלחת אחת זה נופל לי, האסימון הזה, ואז אני מתיישבת מול המחשב ומעיפה את זה בשלוש דקות כשכל הקירות של החדר צורחים "וואו! איזו אמנות!!".
ובחזרה למציאות –
נו, מה. לא יודעת. זה לא ככה.
לפעמים זה ככה, ואז זה משמר את רעיון הכיף של לחשוב במקלחת, אבל תכלס – בדרך כלל זה לא. ולא שאני חושבת שהרעיונות שלי בהכרח גרועים, אני פשוט חושבת שזה אשליה לחשוב שהם נופלים מהשמים, ובטח שאשליה לחשוב שזה כיף תמיד לנסות למצוא אותם.
כיף למצוא, אבל החיפוש... לא עפתי.

אז שלום לכם רעיונות ומחשבות במקלחות וביי, תנו לי לשבור את הראש מול המחשב ולפנק את עצמי אחרי זה במקלחת שלא צריך לחשוב בה על כלוםJ

תגובות