פרה קדושה// אופיר שצברג



כמו פטריות אחרי הגשם צצות להן המבורגריות וממלאות את העיר.
המרדף אחרי הקציצה המושלמת שתהיה גם טעימה אך גם תצטלם יפה לרשתות החברתיות נהיה מרדף קיומי של ממש עבור התל אביבים. לא עוד המבורגר תעשייתי המיובא ישירות מארץ מולדתו של הדוד סאם , התל אביבים רוצים את ההמבורגר שלהם גדול, מכיל 100 אחוז בשר כזה או אחר ובלחמניית בריוש טרייה ישר מהתנור בבקשה, ואם יש איזה תוספת משוגעת ורטבים צבעוניים אז זה יהיה עוד יותר נהדר. הם מוכנים לעמוד דקות ארוכות בתור בכדי לקבל את הסנווץ' הנכסף שימלא את בטנם בחמימות, יעלה את העוקבים באינסטגרם וירוקן אתם כיסם.
ההמבורגר הפך במרוצת השנים לאחד המאכלים האהובים ביותר על הישראלים ותל אביב היא ה'מכה' של ההמבורגריות. כל שף צעיר ומגניב אשר מכבד את עצמו פותח לו המבורגריה, משווק שיווק יצירתי ואף מעט אגרסיבי ברשתות החברתיות ומחכה שהתרנגולת או במקרה שלו הפרה או הכבשה תתחיל להטיל מטילי זהב. והתל אביבים, הם לא מאחרים לבוא, הם נאספים ומתגודדים סביב המסעדות כדי להשביע את הרעב  להיות 'אין'
המכרסם בהם.
 לכל אחד מהם יש את הרשימה שלו למקומות הטובים ביותר לאכול, מזכיר במעט את החשיבה על חומוס או פלאפל, כל אחד יודע איפה יש את החומוס הכי טעים, כך גם כשזה מגיע להמבורגר לכל אחד יש את הtop  5 המקומות הטובים ביותר לאכול בהם את הקציצה העסיסית.
ההמבורגר בתל אביב הפך לקדוש, אין לך תמונה עסיסית ומגרה של המבורגר באינסטגרם, אתה לא יודע לדקלם איפה בדיוק  לסוסו יש סניפים או איזה רטבים יש בויטרינה אז תחזיר את תעודת התושב שלך, אישור החניה ותארוז את עצמך ותחזור להורים.
ההמבורגר כאן כדי להישאר, כדאי שתקימו קופת חיסכון בכדי להחזיק מעמד ולהיות חלק מהגל שסוחף אחריו את העיר כולה. הכינו את גלשני הכסף והכינו את מצופי האניסטגרם שלכם ואולי גם כדי שתתחילו לעקוב אחרי  Time out לדעת מי ההמבורגריות הכי נחשקות בעיר כדי שתהיו תמיד בעניינים ותדעו לשחות היטב בים ההיצע.
ולבסוף תזכור שזה רק אוכל, וכמו גברים, זה כיף כשהוא מושך , יפה ונראה איתך טוב בתמונה אבל אם הוא לא עושה לך תחושה נעימה בפנים כל המעטפת חסרת כל חשיבות.


תגובות