מדליק, מהיר וחזק // גיא דוד



כבר שנים שאני מגדיר את עצמי כשחקן של משחקי מחשב (מעבר ליכולותיי האתלטיות 😊). פשוט תגידו את שם המשחק וסביר להניח שכבר נגעתי בו, בין אם זה המשחקים החינוכיים של גורדי בשנת 1998 או להחליף נשקים ולירות במפלצות במשחק של דום ואפילו הוגו. אמנם אני לא מהדור של פאקמן הראשון, אבל יצא לי לשחק במשחק על דיסקט של פרת וורד הגליל – תוצר לוואי שיווקי.
אבל היום, כשאני כבר מצליח להגיע לכל משחק שאני רוצה (עם כמה חורים בכיס), חוויית המשחק שלי נעשית מאוד אמוציונאלית, אפילו יותר מחוויית הקנייה.
אני מרשה לעצמי לרכוש ולשחק במשחקים שמועדפים עלי ולא כאלה שאני נאלץ לשחק בהם, כי....
הפעם החלטתי לכתוב על המשחק החדש של ספיידרמן 2018.
נכון שלספיידרמן יצאו המון גרסאות של משחקי מחשב. ושיחקתי בכמה מהן, אבל המשחק החדש שיצא לסוני 4, עושה את העבודה ומכניס את כולם לכיס הקטן – פלאי הטכנולוגיה...
במשחק החדש אתם מגלמים את ספיידרמן בסגנון third person ומשוטטים ברחבי מנהטן. כאשר ה-סטורי ליין מתעסק באחד הנבלים החדשים והפחות מוכרים של ספיידרמן – מיסטר נגטיב.
בסופו של דבר, מערכת הקורים פועלת באופן מושלם, מה שאומר שאי אפשר לתלות קורים על עננים כמו במשחק הקודם ומערכת ההפעלה של סצנות הקרב מרגישה כמו קטע מסרט שאתם מביימים בעצמכם.
אז נכון שחיכיתי למשחק הזה יותר ממה שהיה צריך – והיה שווה לחכות. שעות המשחק אמנם לא כמו משחקי RPG אחרים, בהם יש מרחב לא נגמר, אבל חברת מארוול הבינה כבר את התרגיל השיווקי והחלה להוציא תוספים למשחק ומשימות שונות שמרחיבות את גבולות מנהטן.
מה שעוד שמתי לב אליו במשחק, זה הניואנסים השונים שבאחד מהם גם הכניסו את סטן לי (ז"ל) למשחק (בדיבובו כמובן). אבל הפיצ'רים שבאמת הפעילו לי את הגלגלים בראש זה ההתייחסות ל"מיילס מוראלס" שמגלם את הגיבור בסרט החדש של ספיידרמן ממד העכביש. יוצרי המשחק הבינו כי זמן ההוצאה של המשחק קריטי והגדילו לעשות ולשווק בתוך המשחק, גימיקים נוספים, שמסקרנים את הגיימר והן את המעריצים של עולם מארוול, אלו המחוברים לעולם הקומיקס והסרטים.
שורה תחתונה – המשחק הזה מכיל בתוכו פחד, ריגוש, אהבה נכזבת (או שלא?!) ועוד הרבה הארות שיעשו לחובבי הז'אנר קריצות נוסטלגיות עד לסופו של המשחק.

תגובות