כשהשוליים מגיעים לפרונט // יהונתן גינזבורג


בעידן בו הטלוויזיה, הרדיו והפרינט נדחקים הצידה, יותר ויותר פלטפורמות כדוגמאת פייסבוק, אינסטגרם ואיפלו טוויטר מביאות איתן שכלולים התורמים לצרכנים. כן, אפילו מה שאינו במיינסטרים

תזכרו, לרגע, באותם ימים בהם העדכונים אודות קבוצות כדורגל נידחות, כאלה המשחקות בליגות הנמוכות, הליגות החצי-מקצועניות, אם בכלל, ואפילו אלה החובבניות, היו אך ורק בעיתונות, בתחתית העמוד, ובמספר שורות בודדות בלבד. הטלוויזיה, שקיבלה תנופה בשנות התשעים, התעלמה לחלוטין מאותה תרבות שנרקמה מתחת לאף של כל אחד ואחת מאיתנו. הרדיו, לעומת זאת, נחשב אז כ"אוונגרד" בנושא. "שירים ושערים" ברשת ב' הייתה 'להיט' בעיני רבים וזו הנחילה עבור הקהל תרבות שאף אחד לא הכיר. וכן, אנחנו מדברים על אותן ליגות נמוכות שהיו בשנים ההם כשמש מבעד לעננים.
תחליפו ת'שַׁלָּט
הגיע הזמן להתרחק מאותם כלים, "עתיקים" ככל שיהיו, וכן – יש אפילו כבוד אליהם, ולהיפתח לעידן האינטרנט הבלתי מתפשר. בעולם בו הטכנולוגיה צוברת תאוצה ומתקבלת בלא מעט מדינות בברכה, יש להתקדם ככרכרה במורד הנהר. הזמינות, החופש, והכוח שינו כיוון. הנמען הפך למוען לפתע. כל אחד מאיתנו יכול לכתוב ולהפיץ, לשתף ולהכתיב סדר יום שונה ממה שהכרנו עד כה. הטלוויזיה לא מספקת לי את התוכן המועדף עליי? הגיע הזמן, אולי, לפתוח דף פייסבוק ובו כל המידע, בכל דרך שניתן לדמיין, היכול להגיע ללא מעט אנשים. האינטרנט הביא עמו את האתרים השונים וביניהם, גם את אתרי הספורט. השאלה האם אותם אתרי ספורט מביאים עבורנו את מלוא המידע אודות הליגות הנמוכות בכדורגל ובכל ענף ספורט הנחשב כשולי וכמעט בלתי מסוקר. הגיע הזמן להקליק ולהניח את שלט הטלוויזיה בצד.
יש ספורט ויש ספורט מהתחתית
הצורך במידע אמין, נזיל ואף נגיש נדרש בעולמנו ככוס מים לפני השינה. אבל מה עושים בעולם בו הפייק-ניוז משתלט כמעט על כל תוכן אפשרי? זו שאלה טובה ועדיין לא נמצאה לכך תשובה ממשית. יש לציין כי פלטפורת ענפי הספורט שכמעט ולא מתייחסים אליהם, ספורט מהתחתית, המסקרת בעיקר את עולם הכדורגל מהליגות הנמוכות, מספקת עבור הקורא תוכן רלוונטי במיוחד עבורו, החל מראיונות, תמונות, סיקור המשחקים, כתבות צבע ועד לסרטונים חיים וכתבות מצולמות. יש בכך מגע וקשר ישיר לקהילת אוהדי הכדורגל מהליגות הנמוכות, ככאלה היוצרים תרבות שאינה מוצגת כחיובית, לרוב, בכלי התקשורת הגדולים, אלה שנקרא להם "מיינסטרים". בזמן שאתרי אינטרנט אחרים מרשים לעצמם ללכלך זה על זה, בגלל אינטרסים כאלה ואחרים, ספורט מהתחתית מביאה עמה רוח חדשה. תוכן ותו לאו. אז אם אתם צמאים לשמוע על הפועל חליסה מליגה ג' גליל תחתון ואפילו להבין מי זו הפועל אלבטוף מליגה ג' יזרעאל, הגיע הזמן להקליק ולהתחבר. צפון, מרכז ודרום, לא מוותרים על אף אחד מהאזורים הגאוגרפיים הללו.

תגובות