סערה פוליטית // אוריאל צרפתי


בחודש האחרון המערכת הפוליטית סוערת ולא בכדי, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן החליט לשים את המפתחות ולוותר על התיק הנחשק במה שלטענתו קרה בעקבות הרפיסות של הקבינט בכל הנוגע לרצועת עזה וסוגיית הטיפול בחמאס. הדבר ייצר מציאות חדשה עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו וסיבך את מבנה הקואליציה שלו במה שמוגדר בכלי התקשורת "כממשלת ה-61". הדבר מצריך מכל חברי הקואליציה להימנע ככל שיותר מלהיעדר ממליאות הכנסת וכשאין ברירה ישנו "עוצר יציאות".
ראש הממשלה כינס מיד מסיבת עיתונאים בה הוא הדגיש את חשיבות הממשלה דווקא בתקופה נפיצה זאת כשיש את ארגוני הטרור הן בצפון והן בדרום שמחכים לשעת שין לחמם את המצב, ראש הממשלה ביקש משר החינוך נפתלי בנט להישאר בממשלה מנגד בנט דרש את תיק הביטחון כאולטימטום, ראש הממשלה אמר באופן ברור אני שר הביטחון, אני שומר אותו לעצמי.
כל המערכת הפוליטית נשא עינייה לאיש אחד שר החינוך נפתלי בנט כולם ציפו שהוא יעמוד בהתחייבות שלו ויעזוב  את הקואליציה הרופפת של ביבי וככה נלך כולנו למערכת בחירות מוקדמת כבר במרץ הקרוב, אין צל של ספק שבמצב הנתון קשה לקיים ממשלה יציבה אך המתח שנוצר במשך 12 שעות לפני מסיבת העיתונאים של יו"ר הבית היהודי גרם לכולם כבר להכין את מצעי הבחירות, את רשימת המפלגות, את כוכבי הבחירות (דוגמת גנץ, אשכנזי, ברק ועוד) אך דבר אחד לא היה במחשבות של אנשי התקשורת ובטח של ציבור השמאל ואף גם ציבור הימין – ההפתעה של בנט.
מסיבת העיתונאים של שר החינוך טרפה את הקלפים, בנט הודיע שהוא "נוטה להאמין לראש הממשלה" הבחירה של בנט להישאר בקאוליציה היא כל כך נכונה, מכיוון שאין טעם להכניס את כל המדינה לסחרור בחירות מוקדם, מה גם שהמניע שהביא את כולנו למצב הזה, אותה מערכה כושלת מול חמאס, בסופו של יום גובתה על ידי מודיעין של ראשי ביטחון שטענו שאין זה נכון להיכנס לטפל בסוגייה העזתית בתקופה נפיצה זאת, אז אדון ליברמן החליט לגרוף הון פוליטי על חשבון כולם בטענה ש"כובלים את ידיו" אני מניח שאם רמטכ"ל אומר שהדבר הוא טעות דהיינו הדבר אכן טעות.
אני רוצה להאמין שהבחירה של בנט תסייע לו בעתיד הן בנקודות זכות במערכת הפוליטית והן בתפקיד שר הביטחון, כי קשה לי להאמין שבנימין נתניהו יינשל מכסאו אלא אם כן יורשע בתיקי המספרים למיניהם, לכן יש בי את האמונה שביבי ייזכור חסד נעורים לאיש שהחליט להתייצב לימינו חרף המתח שיש ביניהם, ולגבי מערכת הבחירות בסופו של יום המצב הביטחוני הנפיץ בצפון קושר אותנו להישארות הקואליציה במקומה אך לא לעולם חוסן, הקואליציה הזאת היא לא טובה לנו, היא אפילו רעה ולכן אני מייחל לממשלת אחדות לאומית בניצוחו של בנימין נתניהו יחד עם מפלגת המחנה הציוני ובני גנץ וגם בנט ללא החרדים שחולבים את המדינה ברצונותם לתקציבים. הלוואי שראשי המפלגות יניחו לכל האגו בצד ויתנו סוף סוף לאזרחים את מה שמגיע להם, רק ככה נוכל להישאר חזקים ביחד ולא לחוד.
 





תגובות